God morgon!

Idag gick jag upp skaplig tid för att springa ut på en joggingtur innan det blir för varmt ute. Det pratas ofta om att man förbränner mer om man tränar tidigt på morgonen före frukost. Men tyvärr är det vetenskapligt bevisat att det inte finns någon genväg att maximera förbränningen. Att träna förbränningsträning innan frukost ger alltså ingen bättre effekt än att utöva samma träning under annan tid på dygnet. Men att vetenskapen säger en sak betyder det inte att det kan finnas fördelar att träna på morgonen innan frukost. Man får mer tid för annat, blir piggare och gladare eftersom träningen ökar produktionen av endorfiner som är vårt eget lyckohormon och det kan vara en bra rutin. Själv tränar jag när jag känner för det eftersom jag inte är så mycket för rutiner. Det tycker jag är synd eftersom det skulle vara väldigt nyttigt att komma ut på en joggingtur varannan morgon eller liknande. Nu när jag är ledig ifrån jobbet en vecka framöver är det dags att lägga i en annan växel inför sommaren. Jag har förstått de senaste dagarna att jag inte mår bra utan träning. Efter dagens träningspass känner jag mig som mig själv igen.


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

M@il:

Blogg:

Kommentar:

Trackback