Tisdagen

Igår var det roligare än vad jag förväntat mig att prova på att spela rugby. Lärarna hade varit snälla att delat in tjejerna och killarna för sig så vi inte behövde bli tacklade av killarna. Den professionella rugbytränaren Gary Dooley lärde oss väldigt mycket. Vi fick prova på olika övningar, spelet och flera tacklingar. Innan träningspasset föreslog vi tjejer att vi kunde spela på konstgräsplanen men då svarade Gary bara "You do not play rugby on plastic" I början var alla tjejer väldigt försiktiga och rädda för att bli smutsiga men efter ett tag tacklades alla i den blöta leran. Efter skolan åkte jag in till stan för att fika med tjejerna istället för att gå till gymmet som jag hade planerat. Det var trevligt att träffa dem igen och roligt att hinna träffa Natasha som sedan skulle åka tillbaka till Skåne igen senare igår kväll. Som tur är kommer hon på besök om två veckor igen. Hoppas allt är bra med er!


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

M@il:

Blogg:

Kommentar:

Trackback