Beachen 2011

Nu har vi gått in i Maj och sommaren börjar närma sig med snabba steg. Hur märker man det då? Jo förutom det fina vädret är det för att varenda blogg och tidning just nu enbart handlar om olika dieter, bantning, träning, GI-metoden och gud vet vad. Ingen lever i nuet utan alla lever för beach 2011. Hur ska man göra för att slippa stressen och ångesten inför beachen då? Jag kör vidare på mina gamla vanor med daglig motion och äter som jag alltid gjort. Det krävs varken stressträning fram till sommaren eller nutrilett utan det enda man behöver är en portion självkänsla och självförtroende. Alla måste lära sig att acceptera sina kroppar som den ser ut, året om.

 Jag är inte ensam om att tycka att sommaren är den bästa årstiden på hela året. Så varför lägga onödig energi på negativa tankar om sig själv istället för att njuta utav den? Ett tips ifrån mig inför sommaren är att njuta så mycket som ni bara kan utav solen, värmen, ledigheten och allt annat som hör till sommaren så ni inte ens har tid att lägga tanken på något annat. Man kommer inte må bättre av att gå ned dem där fem kilorna som man lovat sig själv att man ska göra innan sommaren. Man hittar alltid någonting nytt att klaga på. Det är så vi människor fungerar. Så istället för att kämpa emot tycker jag att man ska gilla läget och acceptera sig själv. Då kan jag lova er att eran sommar kommer bli hundra gånger bättre. Och jag vet att ni kan, för ni har allihopa självförtroende nog att tro att hela stranden tittar på er. Oroa er inte, alla har fullt upp med att oroa sig över hur dom själva ser ut. Jag hoppas att ingen har något annat än positiva tankar inför sommaren. För sommaren 2011 kommer bli den bästa!


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

M@il:

Blogg:

Kommentar:

Trackback